WIELKIE KORALE JAKO REKLAMA MAŁOPOLSKI

1.10.2013

Ostatnia reklama promująca region Małopolski to moim zdaniem przykład billboardu, który w 100% realizuje cel zwrócenia uwagi. Kreacja jest spójna kolorystycznie i oczyszczona ze zbędnych elementów,  a skupiająca naszą uwagę na głównym przekazie, czyli „Zwracamy uwagę na Małopolskę”.  Wisienkę na torcie stanowią wielkie czerwone korale, czyli symbol tego regionu.  W ramach miesięcznej kampanii szacowanej na 161 tyś. zł  przygotowano 30 billboardów, które zawisły w Małopolsce, na Śląsku, w województwie świętokrzyskim oraz w Warszawie.  

Obraz: Billboard Zwracamy uwagę na Małopolskę


Gigantyczne korale, to według mnie świetny pomysł na nietypową promocję i zręczne wykorzystanie możliwości jakie stwarza nam reklama outdoorowa. Pierwszy plakat z tą reklamą zawisł w Krakowie i trudno potem dziwić się, że większość napotkanych turystów zapytanych o polskie miasto zwykle wskazuje ojczyznę lajkoników. Czy Waszym zdaniem za przykładem Małopolski powinny pójść inne regiony Polski planując kampanie promocyjne? Czy w ogóle kampania outdorowa ma sens w przypadku tego typu promocji jak dany region, czy miasto? Patrząc na ten przykład jestem zdania, że taka forma promocji może skutecznie kreować rozpoznawalność danego regionu. Jest tylko jeden warunek – należy ściśle określić cel kampanii, grupę docelową i znaleźć, to „coś” co zwróci uwagę zabieganych ludzi.