KUBUŚ MEGA FRUT CZYLI ZWYKŁY SOK W NIEZWYKŁYM WYMIARZE

14.10.2013

Sok Kubuś, to już niemalże marka kultowa. To w zasadzie pierwszy sok jaki przychodzi mi na myśl, kiedy pomyślę o soku marchwiowym,  mimo że zdarza mi się pijać również inne. Firma Maspex Wadowice,  która jest jego producentem zadbała, jednak, by nie został on zaszufladkowany w kategorii „sok marchwiowy dla dzieci”. Kubuś doczekał się wielu kombinacji smakowych i nowych odsłon opakowań zwiększając tym samym rzeszę potencjalnych konsumentów. Moim zdaniem dobrym przykładem jest linia smakowa napoju Kubuś Play, który sądząc po reklamie ma być zdrowym towarzyszem zabawy nie tylko tych najmłodszych, ale również nastolatków.


Obraz: billboard reklamowy Mega Frut Kubuś Play

W tegorocznym sezonie letnim również nie obyło się bez nowości. W lipcu na billboardach można było zobaczyć  iście soczyste owocowe plakaty promujące najnowszy Mega Frut Kubuś Play o dwóch wersjach smakowych – arbuz i multiwitamina. Szczególnie zachęcająco, moim zdaniem prezentuje się wersja arbuzowa. Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiadały agencja Brasil i dom mediowy ZenithOptimedia GroupNa stronie Maspexu przeczyłam, że „ten smak z pewnością każdemu pomoże szybko przywołać skojarzenia z ciepłą wiosną i upalnym latem. Nowy arbuzowy smak Kubusia Play gwarantuje pyszne i owocowe orzeźwienie.” Kiedy patrzę na billboard stojący niedaleko mojego domu jestem naprawdę w stanie w to uwierzyć. Ogromne mocno wyeksponowane kawałki arbuza wykorzystujące efekt trójwymiaru, które  tworzą napis MEGA FRUT wręcz tętnią soczystością i powodują efekt pragnienia. Rzadko mi się zdarza zachwycić jakąś reklamą soku, ale ta kreacja naprawdę jest jak dla mnie świetna i wprowadza mnie w iście owocowy nastrój. To, że Kubuś Play, to już napój nie tylko dla dzieci podkreśla dobrze wyeksponowane zupełnie nowe opakowanie Kubusia – bardziej młodzieżowe i z odważniejszą stylistyką.  

Nie wiem jak Wy, ale ja raczej nie jestem przyzwyczajona do trójwymiarowych elementów  na polskich billboardach zwłaszcza jeśli chodzi o produkty spożywcze, bo psiej karmy do nich nie wliczam, chociaż  billboardy Pedigreez których wystawał  ogon szczęśliwego psiaka były całkiem fajne. Czy zgadzacie się z tym, że to m.in. te wypuchłe elementy wyróżniają billboard na tle innych nośników i przyciągają wzrok? Bo jak dla mnie arbuzowy Mega Frut wygląda po prostu smakowicie. Warto jeszcze dodać, że poza kampanią billboardową miała miejsce  emisja spotów w TYN, TVP i Polsacie. Za nim zaczęły nas kusić billboardy, to jeszcze w maju miały miejsce pierwsze akcje promujące nowy produkt. W całej Polsce na terenie gimnazjów i szkół podstawowych odbył się sampling nowych Mega Frutów. W tym celu wykorzystano specjalnie przygotowanych promotorów oraz megafrutowe hammery. Jak dla mnie jest to dobry przykład przemyślanej kampanii w pełni zintegrowanej.