Marketing internetowy to forma marketingu, która jako medium
używa Internet i strony WWW. Początkowo reklama w Internecie przyjmowała formę tzw. mailingu, czyli wysyłania reklam za pomocą poczty elektronicznej. Dopiero w 1993 r. powstała przeglądarka internetowa Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę i ramki. Tym samym zrewolucjonizowała rynek reklamy. Reklamodawcy mogli dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców, a sama reklama mogła przyjąć formę graficzną.
Obecnie marketing internetowy może przybierać różne formy: strony rezultatów wyszukiwarek, banery, reklamy multimedialne, sieci reklamowe, e-mail marketing itd. Reklama internetowa podobnie jak każda inna pełni rolę perswazyjną i ma na celu wpłynąć na zachowanie danego odbiorcy, a w rezultacie doprowadzić do sprzedaży. W ciągu ostatniej dekady można było zauważyć bardzo szybki rozwój technologii. To oczywiście znalazło swoje odbicie we wzroście komunikacji za pośrednictwem interaktywnych mediów takich jak Internet, telefony komórkowe, telewizja interaktywna itd. Bazując np. na danych eMarketer wiemy, że wydatki na reklamę internetową skoncentrowane są wokół wybranych formatów głównie płatnej reklamy w wyszukiwarkach i banerów. Według przewidywań ich udział wzrośnie do 64,6% w 2016 r. Stale rosną również udziały reklamy video.
Interaktywna natura Internetu skupia się wokół 3 cech:
Obecnie marketing internetowy może przybierać różne formy: strony rezultatów wyszukiwarek, banery, reklamy multimedialne, sieci reklamowe, e-mail marketing itd. Reklama internetowa podobnie jak każda inna pełni rolę perswazyjną i ma na celu wpłynąć na zachowanie danego odbiorcy, a w rezultacie doprowadzić do sprzedaży. W ciągu ostatniej dekady można było zauważyć bardzo szybki rozwój technologii. To oczywiście znalazło swoje odbicie we wzroście komunikacji za pośrednictwem interaktywnych mediów takich jak Internet, telefony komórkowe, telewizja interaktywna itd. Bazując np. na danych eMarketer wiemy, że wydatki na reklamę internetową skoncentrowane są wokół wybranych formatów głównie płatnej reklamy w wyszukiwarkach i banerów. Według przewidywań ich udział wzrośnie do 64,6% w 2016 r. Stale rosną również udziały reklamy video.
Interaktywna natura Internetu skupia się wokół 3 cech:
- możliwości gromadzenia cennych informacji o obecnych i
potencjalnych klientach oraz dzięki temu dopasowanie przekazu w czasie
rzeczywistym,
- dwukierunkowej komunikacji, która angażuje i zmusza do
interakcji z firmą/marką,
- dokładnego pomiaru efektywności reklamy.
Bez dwóch zdań w reklamie internetowej drzemie ogromny
potencjał, który reklamodawcy mogą wykorzystać na swoją korzyść lub wręcz
przeciwnie obniżyć wiarygodność swojej marki. W przeciwieństwie do tradycyjnych
form reklamy ta internetowa daje ogromne pole do interakcji i manipulacji
przekazem. Przedstawię tu kampanie,
które przyciągnęły moją uwagę i zmusiły do wypowiedzenia
swojej opinii.
ABY POZNAĆ PRZYKŁADY ZAJRZYJ TUTAJ:
Biedna stylistka Elle
Nivea czyli odkryj w sobie źródło starości
Pierdzenie które ocaliło świat
Sexi kulki Bref
Czy reklama Cię szokuje?