SEXI KULKI BREF

21.01.2014

Czy reklama kostek toaletowych musi być nudna? Parę lata temu firma Henkel udowodniła, że nie. Wręcz przeciwnie piosenka z videoklipu mogłaby zostać nowym hitem. Ale w tym przypadku warto ją również obejrzeć dla czterech przystojniaków. Dzięki nim zawieszka toaletowa i kreacja reklamowa nabrały nowego znaczenia. Materiał został wykorzystany jako element kampanii wirusowej dla marki Bref Power Aktiv.

Obraz: reklama kostek Bref z sexi chłopakami
Image courtesy of pakorn / FreeDigitalPhotos.net

W tym celu na YouTube powstał specjalny kanał, który miał wciągnąć w interakcję zwłaszcza panie. To użytkownik decydował kiedy chłopcy zostaną rozebrani prawie do naga. Oprócz tego mógł zadedykować video danej osobie. Najbardziej napalone panie mogły zaś dokonać bezpośredniego zakupu zawieszki z 25-procentowym rabatem.

Utwór pt. "Please, baby flash it" wykonują: Marcel, Alejandro, Dimitri i Markus. Natomiast za realizację kampanii odpowiadała agencja TBWA. Zanim akcja dotarła do Polski, odniosła sukces m.in. we Włoszech, Niemczech czy Rosji.

Pierwsze kilka sekund spotu nie zdradza zupełnie, że może być to reklama, a już na pewno nie środków toaletowych. Jak dla mnie mistrzostwo jeśli chodzi o element zaskoczenia. Ludzie często nie zwracają uwagi na znaczenie tekstu piosenki, ale raczej na melodie. Muzyka podoba nam się i zapada w pamięci albo raczej skłania do zmiany kanału. Natomiast umięśnione klaty męskie dodatkowo wzmacniają efekt. W tym przypadku zdecydowanie nabiera się ochoty na ciąg dalszy.

Spodobało mi się również w tej kreacji odejście od stereotypu związanego z rolą kobiety w domu. Jeśli przyjrzeć się reklamom produktów pomagających utrzymać czystość w domu, to w większości spotów prace domowe wykonują kobiety. Rzadko można zobaczyć reklamy ze sprzątającymi lub robiącymi pranie facetami. Nie przypominam też sobie żadnej reklamy środków do pielęgnacji toalety z udziałem mężczyzny. Czy faceci nigdy nie zmieniają samodzielnie zawieszki w toalecie? A może etap dbałości o czystość w toalecie przychodzi dopiero wraz z małżeństwem? 

Jedno jest pewne. Kampania Bref ostatecznie zerwała z nudą w reklamach detergentów.