REKLAMA SPOŁECZNA CZYLI ZAPAŁKI O SEKSIE

5.11.2013

Przedwczesny wytrysk, to jeden z tych męskich problemów, o których rzadko mówi się. Tymczasem, to problem co trzeciego mężczyzny na świecie i jest najczęściej występującym zaburzeniem seksualnym. Co, to oznacza w praktyce? Teorii na temat jest wiele. Według badań Journal of Medicine (maj 2005), to wtedy, gdy mężczyzna "kończy" poniżej 2 minut. Według innych źródeł o przedwczesnym wytrysku mówimy wtedy, gdy występuje  poniżej 15 ruchów frykcyjnych. Jeszcze inni uważają, że ma on miejsce wtedy, kiedy facet ma wytrysk, zanim partnerka szczytuje. Jak widać teorii jest cała masa i pewnie drugą tyle mogli by zdefiniować sami panowie. Nie da się ukryć, że jest to temat wstydliwy i większość z nas nie jest przyzwyczajona do mówienia o tym na forum publicznym. Zdaniem lekarzy, to zasadniczy błąd. Problemy na tle seksualnym nie powinny być tematem tabu ani sprowadzane do kategorii niższego szczebla, czy dyskryminacji. 


Obraz: międzynarodowa kampania informacyjna dot. przedwczesnego wytrysku

Stąd Europejskie Towarzystwo Medycyny Seksualnej (ESSM) postanowiło stworzyć międzynarodową kampanię informacyjną w celu zwiększenia świadomości na temat problemu przedwczesnego wytrysku. Kampania ma przede wszystkim przełamywać społeczne tabu, prywatny wstyd, a zwłaszcza zachęcać do dialogu z partnerem i lekarzem. Międzynarodowy projekt został zrealizowany lokalnie w krajach UE. Tutaj przedstawiam przykład kampanii hiszpańskiej, której zarówno spot reklamowy jak i billboard zobaczyłam w Barcelonie. Sama kreacja, jak i koncept reklamy są wyjątkowo proste, ale dzięki temu w oryginalny sposób został zobrazowany problem, którego dotyczy kampania. Para kochanków przedstawiona została w postaci dwóch zapałek, które wzajemnie próbują się rozpalić. Niestety, jedna z nich spala się, zanim ta druga zapłonie. Druga zapałka pozostaje nieusatysfakcjonowana i smutna. Moim zdaniem ta prosta animacja świetnie obrazuje to, co się dzieje w łóżku, gdy facet ma wspomniany problem seksualny. Bardzo podoba mi się, że bez zbędnych komentarzy, wyszukanych obrazów w dyskretny i jednocześnie zabawny sposób  kampania daje jasny przekaz: mężczyzno pamiętaj, by, to nie był tylko moment, ale byś w pełni umiał cieszyć się tą chwilą. Poniżej polska wersja spotu.