REMA DAYS 2014 CZYLI WKRĘĆ SIĘ W REKLAMĘ

10.02.2014

Niedawno miałam przyjemność być już po raz drugi na targach REMA DAYS, czyli imprezie must be dla każdej osoby związanej z branżą reklamową. Organizatorem jest GJC Inter Media. Muszę przyznać, że poprzez swój zasięg (podobno największe wydarzenie branży reklamowej w Europie Środkowej) i różnorodność Międzynarodowe Dni Reklamy Rema Days są jedną z najbardziej interesujących imprez branży reklamowej. W ciągu trzech dni w jednym miejscu spotyka się ponad 570 wystawców i 12 000 praktyków branży. Dla mnie jako osoby zawodowo związanej z reklamą i marketingiem jest to również okazja do zdobycia nowych inspiracji do pracy. W tym samym czasie, bowiem mogę podpatrzeć cztery różne sektory reklamy:

Obraz: plakat promujący REMA DAYS 2014

- Out&InDoorSystems, czyli firmy specjalizujące się w reklamie wewnętrznej i zewnętrznej: reklamie mobilnej, billboardach, megaplakatach, reklamie świetlnej i wizualnej, materiałach POS, standach, systemach wystawienniczych itd.

- GiftsWorld, czyli firmy specjalizujące się w produkcji i dystrybucji upominków reklamowych

-TechnologyPark, czyli firmy oferujące nowoczesne rozwiązania produkcyjne: druk wielkoformatowy, cyfrowy, haft, plotery, sitodruk, grawer, tampodruk, farby, folie, itp.

- PrintShow, czyli firmy związane z poligrafią - drukiem offsetowym i cyfrowym oraz komponentami do druku.

Impreza to nie tylko możliwość podpatrzenia konkurencji, czy spotkania się z klientami, ale przede wszystkim możliwość poznania najnowszych osiągnięć technologicznych w dziedzinie reklamy oraz nadchodzących trendów. Targi to jednak nie lada gratka również dla zwykłych zwiedzających, gdyż można nie tylko poznać świat reklamy od tzw. kuchni, ale również obkupić się w fajne gadżety po specjalnych cenach albo otrzymać jakieś w gratisie. Mimo, że impreza przedstawia reklamę w pełnym przekroju począwszy od in/outdoor poprzez artykuły promocyjne, gadżety, a skończywszy na usługach technologicznych, to tegoroczna impreza nie zaskoczyła mnie niczym specjalnym, czy bardziej innowacyjnym w stosunku do ostatniej edycji.

Przyznaję jednak , że kilka stoisk zyskało moją sympatię. Bardzo podoba mi się, że zwłaszcza dział eventowy idzie w kierunku minimalizmu i praktyczności. Moją uwagę zwróciły m.in. światła bezprzewodowe firmy Eventroom, które są zasilane wbudowanymi akumulatorami wielokrotnego ładowania, które mogą pracować do 24 godzin. Dzięki ich zastosowaniu można w łatwy sposób stworzyć dla każdego eventu oryginalną oprawę, zwłaszcza w przypadku tych niedostępnych lub trudnych do oświetlenia. To co jeszcze lubię w tym rozwiązaniu to, że lampy mogą przybierać dowolne kształty, są lekkie, elastyczne oraz łatwe w transporcie, a co więcej dzięki zaawansowanym sterownikom możliwe jest sterowanie wybranym urządzeniem lub wszystkimi jednocześnie.

Obraz: światła bezprzewodowe firmy Eventroom
Własność firmy Eventroom

Jeśli chodzi o gadżety to w zasadzie ciężko jest mnie czymś zaskoczyć, ale szczerze podoba mi się, że powstaje coraz więcej firm, które potrafią wyczarować cuda z czekolady i masy cukrowej. Słodycze to bardzo uniwersalny prezent i na pewno czekoladowy drobiazg lepiej zostanie zapamiętany niż kolejny plastik. Mało prawdopodobne też , że ktoś oskarży nas o łapówkarstwo.

Obraz: czekoladowe fondue

Nie dało się też nie zauważyć, że folklor nadal jest na czasie, a dobrze zaadoptowany może być nawet sexi czego przykładem są oczywiście rzeczy z filcu. Toporne i bez suwaka torby odeszły już do lamusa. Przyznam się, że niektóre z prezentowanych toreb chętnie bym zabrała do domu. Moje serce kupiły zwłaszcza dwie - urocza kopertówka z dyskretnym logo oraz klasyczna torba na laptopa. Jedną z fabrycznych torebek z brzydkim zielonym napisem logo postanowiłam zaadoptować na własny użytek i stworzyć własny wzór.

Obraz: torba z filcu

Od niedawna jestem również fanką reklamy pneumatycznej, która umożliwia niekończąca sie zabawę kształtem i formą za przystępne pieniądze. Dlatego na moje uznanie zasłużyła również firma Tent Grupa.

Obraz: reklama pneumatyczna firmy Tent Grupa sp. z o.o.
Udostępnione przez firmę Tent Grupa sp. z o.o.

Niezależnie od tego w jakim charakterze znajdziemy się na targach, to myślę, że zdecydowanie warto tam być chociaż raz. Targi, bowiem to nie tylko forum wymiany doświadczeń, źródło informacji dla osób związanych z branżą, ale również dla osób z poza niej, które mogą lepiej poznać świat reklamy i to jak powstaje. Jedyne czego rzeczywiście mi tu zabrakło, to trochę więcej innowacyjnych rozwiązań. Mam nadzieję, że za rok coś mnie w końcu zaskoczy i wywoła u mnie efekt WOW.