CZY BLOGERKI SĄ FAJNE? #STREFABLOGERA

21.02.2014

W każdej społeczności bywają ludzie mniej i bardziej fajni. Kiedy wybierałam się na spotkanie pod hasłem #strefablogera w formie śniadania miałam mieszane uczucia. Po przekroczeniu progu kawiarni Strefa Cafe wiedziałam, że było warto. Dzięki inicjatywie Ilony spotkało się 9 zupełnie różnych blogerek. Każda z nich ma swoją oryginalną osobowość i unikalne treści do przekazania bez względu na to czy pisze o modzie, lifestyle'u, czy gotowaniu. To, że każda jest inna stanowi tylko o naszej sile. Jak pisał Kominek, żeby zaistnieć trzeba mieć osobowość i coś do powiedzenia. 

Obraz: ciasteczka Kasi na spotkaniu #strefablogera

To spotkanie obaliło również mit, że blogerki tylko ze sobą konkurują. Skoro każda ma własny styl i określoną ścieżkę działania, to czy rzeczywiście wchodzimy sobie w drogę? Blogosfera jest na tyle wciąż niewyeksploatowana, że miejsce znajdzie się dla każdego. Zamiast wzajemnej eliminacji blogerki powinny się wspierać. I wcale nie, dlatego, że kobiety to podobno płeć słaba. Wymiana doświadczeń i budowanie relacji są potrzebne w każdej dziedzinie. W ten sposób możemy wspólnie tworzyć ciekawy kawałek blogosfery. Kto wie, może kiedyś nawet razem zrobimy jakąś kampanię? 

Blogerki z odczarujgary.pl, smallrosie.pl,   klejnowska.pl,  mon-cherries.blogspot.com, portobellobazaar.blogspot.com
                                                                                   Autor i własność: Robert Danieluk                                                                                odczarujgary.pl   smallrosie.pl   klejnowska.pl   mon-cherries.blogspot.com   portobellobazaar.blogspot.com   

Niestety, kiedy obserwuję różnego rodzaju fora i grupy związane z blogowaniem (głównie na fejsie), to widzę, że bardzo mała garstka osób jest chętna do dzielenia się wiedzą. Tworząc bloga po raz pierwszy, napotykałam różne trudności, czasem banalne, a czasem naprawdę takie, co spędzają sen z powiek. Naturalnie szukałam pomocy u kolegów i koleżanek po fachu i tu wielkie rozczarowanie. Zdecydowana większość blogerów poszczególne tematy związane z blogowaniem tylko opisuje. W postach brakuje konkretów i sprawdzonych rozwiązań. Niektóre rady są tak twórcze, że można raczej zgłupieć niż dowiedzieć się czegoś. To doprawdy słabe, że tak wiele osób uważa się w temacie blogowania za alfę i omegę, a jak przychodzi, co, do czego to tylko zwykłe pitu pitu potrafią odstawić. 

A już najbardziej ulubioną przeze mnie grupą blogerek jest ta z kategorii obs za obs? kom za kom? Taka sytuacja. Pytam się o pewien problem techniczny z bloglovin, a tu jakaś laska wyskakuje mi z linkiem do bloga i obs za obs? Doprawdy, czy to jest właśnie metoda na budowanie sobie społeczności? Czasami tak dla przetestowania wrzucam link do swojego bloga pod tego typu postami i efekt jest taki, że jakoś mi diametralnie Ci obserwatorzy nie przybywają. 

Obraz: śledzenie i lajkowanie blogów
Image courtesy of Stuart Miles / FreeDigitalPhotos.net

Tworząc bloga wychodziłam z założenia, że ludzie, którzy go będę śledzić i lajkować, będą to robić by go czytać, a nie, dlatego, że wcześniej ja zaobserwuję ich bloga. Może przesadzam, ale 3/4 postów w grupach dla blogerów, do których dotarłam stanowią posty w stylu: jeszcze tylko 5 do 200 obserwujących obs za obs?

Na szczęście istnieje wąska grupa blogerek i blogerów, którzy odbiegają od tego schematu. Kiedy miałam wspomniany problem z bloglovin'em znalazły się 2 osoby, które ten problem w większym stopniu pomogły mi rozwiązać. Moje zapytanie dotyczące spamu też nie przeszło obojętnie. Fajnie, więc, że jednak są tacy, co chcą rzeczywiście współtworzyć blogosferę i dzielić się wcześniej zdobytą wiedzą. Zwłaszcza, że to nie boli.  

Obraz: niektórzy blogerzy sobie pomagają
Image courtesy of adamr / FreeDigitalPhotos.net

Również #strefablogera stanowi dla mnie pozytywny przykład współpracy. Uwielbiam poznawać nowych i ciekawych ludzi. Cieszę się, że dziewczyny wyraziły chęć ponownego spotkania. Szczerze nie mogę się już doczekać. Ciekawe, czy tym razem też będą czekały na nas prześliczne i przepyszne muffinki Kasi. Bardzo fajnie też, że inicjatywę chcą wspierać niektóre firmy, które w ten sposób mogą budować swój pozytywny wizerunek. 

Obraz: blogerki na spotkaniu #strefablogera
Autor i własność: Robert Danieluk

Obraz: blogerki na spotkaniu #strefablogera
Autor i własność: Robert Danieluk

Podziękowania dla: BeBella, OH! EVE Handmade Design, Earmuffs, BanditoCustom oraz dla Roberta Danieluka za świetną fotorelację.